Tuesday, October 19, 2010

Bad moments...

Bagi saya, dalam masa 4 semester saya belajar kat UiTM, Jengka ni, semester ni la yang paling teruk sekali saya hadapi..bukan sebab semester yang teruk, tapi saya sendiri yang buatkan semester ni jadi teruk. Sangat-sangat tak patut semester ni jadi macam ni…
Tak tahu lah mana silapnya semester saya kali ni jadi macam ni.. Apa yang saya buat sem ni sampai sem ni saya katakan sebagai “THE WORST SEMESTER”???
Nak tahu???
Ok! Antaranya…
1.      PONTENG KELAS
Ni la yang paling ketara sekali…setiap subjek yang saya ambil mesti ada sekali lah yang paling kurang saya ponteng. Ni senarainya…

                               I.            TECHNICAL DRAWING : Ni lah subjek paling banyak saya ponteng sem ni…adalah dalam 4 ke 5 kali..camtu lah lebih kurangnya…kerja pun banyak jugak tak siap untuk subjek ni…Hadoyai…..cemane nak lulus camni???

                            II.            STATISTICS : yang ni adalah sekali saya ponteng..gara-gara nak siapkan assignment subjek lain, kena ponteng jugak la subjek ni…tapi takpe..subjek ni memang sadis sekali..tak paham mende pun…Erm..dah nak final ni kenalah study lebih sikit untuk subjek ni sebelum saya punya result jatuh ke gaung..huhu

                         III.            WOOD COMPOSITE : Yang ni lagi satu subjek yang saya banyak ponteng.. 3 kali saya ponteng kelas ni..2 kali secara tak sengaja dan sekali memang sengaja. Sangat-sangat teruk saya ni..maaf kepada lecturer saya.. CIK SHILLA sebab tak datang kelas terakhir hari Jumaat lepas… =(

                         IV.            WOOPD PROCESSING : Subjek ni bagus sekali..saya tak pernah ponteng untuk subjek ni.tak tahu kenapa saya tak pernah ponteng. Nak kata subjek ni menarik, tak juga…coz semuanya berasaskan FAKTA sahaja..saya tak berapa nak minat subjek fakta ni..huhu..mungkin sebab lecturer subjek ni CANTIK… =)  sebab tu saya berminat untuk masuk ke kelas nya..hihi..Ops!!bukan lecturer lain tak cantik ye…jangan memandai buat fakta lain…

                            V.            ENVIRONMENTAL PROTECTION : Untuk subjek ni pun saya Cuma pontang sekali..tu pun gara-gara temankan housemate saya pergi ke hospital untuk cek gigi dia. Sangat manja!!!..huhu..eh, takla..bukan sebab tu sahaja.. sebenarnya saya memang malas masuk ke kelas masa tu..hihi..

                         VI.            ACCOUNTING : Subjek ni pun saya pernah ponteng jugak. Sekali je ye kawan-kawan. Tapi 2 kali tak masuk kelas..sekali memang ponteng, sekali tak masuk sebab terpaksa go to Kuantan coz ada roadshow TEKNOLOGI HIJAU kat VISTANA HOTEL.. memang saya sangat berani ponteng kelas ni..hihi.. untuk pengetahuan saudara saudari, lecturer saya untuk subjek ni sangat garang ye.. tapi cemane saya masih brani ponteng kelas subjek ni ek?? Memang tak makan saman lah saya nih..hihi..

                      VII.            The last subject, BAHASA ARAB : Ok, kelas ni saya tak pernah ponteng tapi lecturer yang tak bagi saya datang..huhu..bukan camtu lah..saya daftar masuk kelas ni sememangnya lambat, then, banyak kelas yang terpaksa diganti.tapi saya tak dapat datang semua kelas ganti tersebut coz bertindih dengan kelas laen yang sememangnya TEST masa tu..untuk pengetahuan semua, subjek ni BUKAN SUBJEK SEMASA saya ek. Ni SUBJEK STUDENT SEMESTER 3.saya ambil sem ni nak permudahkan jadual saya sem depan.

2.      Sebab kedua, MALAS + PENAT
Sebabkan malas ni lah saya punya assignment jadi melambak-lambak, tergendala dan yang paling teruk, assignment saya menjadi sangat-sangat tak berkualiti..sangat teruk!!! Sebab malas ni jugak, assignment saya jadi bertindih, lepas tu saya tidur lewat dan kemudiannya bangun lewat dan terlambat bangun untuk ke kelas…sangat-sangat annoying!!!kenapa aku jadi begitu malas sem ni?? Sem leps takde pun camni…apa puncanya???huhu
Saya tersangatlah stress bila hal macam ni jadi…bertambah stress bila lecturer saya buat muka bila kami brsua muka..erm…patut ke mereka buat macam tu??? Ntahlah…no answer for that question…korang fikirlah sendiri dengan secara matang dan professional..
Sekarang ni saya nak focus dengan final saya yang dah nak sampai ni..25 October..first paper..STATISTICS..subjek yang tak pernah nak lepas untuk sem ni..markah TEST yang SELALU MENJUNAM ke gaung…kenapa subjek kira-kira ni saya rasa susah??subjek kira-kira lain ok je saya buat…A lagi.. (bangga pulak eli ni…dosa lah weh…)hihi.. saya tak kira..saya nak jugak dapatkan A untuk subjek ni..tak kira!!!

Final exam saya akan habis 3 minggu kemudian bertarikh 12 November..sangat lambat..kakak saya habis 7hb, classmate diploma saya habis 9hb..saya lah yang paling lambat sekali..duduk di rumah sewa ni sorang-sorang…sangat mengerikan..tapi saya tak kira…last paper, 12 hb pukul 4.45pm, saya nak terus balik rumah..saya cemburu dengan kawan-kawan saya yang lain yang dah dapat balik rumah dulu…sangat sedih..huhu

Sampai rumah saya, banyak kerja yang menunggu..MENGURUSKAN MAJLIS PERKAHWINAN KAKAK SAYA yang akan berlangsung pada 5 DECEMBER 2010.. tak sempat rilex untuk final, kerja laen mendatang..sangat penat. Hopefully, cepat lah habis semua ni…saya nak REHAT SEPUAS-PUASNYA!!!

No comments:

Post a Comment