Saturday, October 2, 2010

Jalan-Jalan...

Pengalaman baru...yuhuuuuuu...
tak semua orang dapat rasa pengalaman yang kita rasa.. (^_^)

Hari Sabtu bersamaan 25 September 2010 aku pergi ke Kuantan bersama someone ni lah..
Pertama kali pergi ke bandar Kuantan...Tapi jgn sangka aku menjadi seorang yang batak, jakon ye.. (bahasa apalah yang aku guna ni...huhu).
Saya bertolak dari Jengka pada pukul kurang lebih 3.30 petang (setelah puas menunggu bas yg tak datang2 nak amek penumpang)..Cadangan sebenar nak keluar pukul 10.30 pagi tapi faham2 la yek...hihi..Keluar dari rumah pukul 11.15 pagi tapi dapat bas pukul 2.00 petang..tak ke lama kena tunggu 2..sampai aku %?#*#$#@ (saya tak cakap bukan2 ye)...lepas tu pulak, bila bas dah jalan, singgah ke Petronas..isi minyak sampailah penuh...adalah dalam setengah jam jugak kami ni kena tunggu..tu belum pemandu tu bersembang lagi...macam nak $*%@# je..(eh2, jgn pk bukan2)..habis isi minyak, baru je nak mulakan perjalanan, pak cik bas tu buat call , kata bas rosak...dengar2 clutch bas tu rosak...ntah la...lagi la aku rasa cam nak #&%$*%? (saya tak mencarut tau)...balik semula ke terminal bas...menyampah rasa bila kena tunggu bas lain datang...nasib baik kejap je..dalam 15 minit camtu lah...
Bas sampai. kami naik lah  bas tu..da semua orang naik, pemandu bas pulak bersembang..Dalam hati aku ni berkata tertanya-tanya
"PakCik2 ni dah berapa lama tak jumpa??Macam lama sangat je tak jumpa.syok sangat bersembang.Ni nak kerja ke tak nak ni??? Kami da lama tunggu ni...da pukul barapa ni??"

Lepas puas sembang (puas gak kami ni menunggu)baru lah pemandu bas mulakan perjalanan..
Sumpah!!!dalam banyak2 perjalanan, ni lah perjalanan yg paling mengerikan, menakutkan...dengan bas yg sangat buruk, nazak...terhinjut-hinjut lagi...OH TIDAK!!!...Semoga selamat sampai dengan jayanya...hihi..
Dekat 3jam jugak naik bas tu...sakit badan aku..tak selesa...tak percaya???cubalah naik kalau nak rasa...huhu
Pukul 5.40 petang, kami tiba di kuantan bandar bersejarah Palma...tak tahu betul ke tak...tu orang pahang la tu yg bagi tahu aku..Erm...sampai2, terus go to shopping mall (apa tah namanya...lupe dah...) untuk beli tiket wayang...
"Nak tengok cerita Magika...Nak tengok jugak"
Ayat tu la yang keluar dari mulut aku dari hari Jumaat lagi...hihi...
Akhirnya........dapat juga aku menontonnya...Suke3!!!
dah beli tiket wayang, kami pergi menunaikan solat di surau berhampiran. Selepas itu, kami pergi mengisi perut yg da tahap kebulur ni...dari pagi tak makan gara2 tunggu bas yg banyak kerenah tu.
Selesai makan, baru pergi tengok wayang...Seronok!!!kelakar ceritanya..hihi

Habis tengok wayang, pergi ke Kuantan Parade tempat kami makan tadi...ni nak jumpa family Ahmad Taufiq ni...fuh!!takut giler rasa...second time jumpa tp masih takut...segan, malu...semua adalah...
rasa cam nak lari balik je masa tu...tp fikir da malam, da takde bas je, xleh nak balik...sedih....elelelele...sedih konon...huhu
Jumpa parents dia...Malu.....diam saja...xbercakap langsung...mak dia tanya baru aku bercakap..tu pun jawab apa yg mak dia tanya jela...huhu...tiba2 terus jadi pendiam...hihi..biasanya bising macam bertih jagung nak jd popcorn tu..hihi..
Lepas tu kami pergi makan utk kali kedua plak..pergh!!!kenyang lagi ni makan pukul6 tadi...pukul9 makan lagi..larat tak larat je nak habiskan..huhu
Habis makan, pulang ke rumah keluarga Taufiq pulak..lagi la segan...
Sampai rumah dia, terus dapat bilik sendiri....macam rumah aku pulak..kat rumah sendiri pun bilik share dengan kakak aku...hihi...tapi takpela..dah dapat tahu kena tidur kat mana, terus masuk bilik tu...mak dia pulak bz menyediakan kelengkapan untuk aku...Kain batik, tuala, selimut, telekung & sejadah..."sibuk2 je makcik ni...tak payah ssh2 la"...hihi
lepas tu aku terus tukar baju untuk mandi pulak...
selesai mandi duduk kat ruang tamu tengok tv sambil tengok mak die lipat kain2 jemuran yg baru lepas diangkat...tengok jela...aku bukan rajin nak lipat2 kain ni...tak tahu...hihi
Habis tengok tv, baru pergi tidur...tidur yang nyaman dan selesa sampai terlambat bangun Subuh esoknya...huhu
Pukul7.00 aku baru bangun...tak sedar langsung..
bangun2 je, terus solat Subuh...lepas tu sambung tido balik...hihi..
pukul9.00 baru bangun & terus sarapan pagi n bersiap-siap untuk pulang ke Jengka, Pahang...
sebelum balik Jengka, sempat lagi jalan2 dekat pasaraya Tunas Manja, East Cost Mall atau name comercialnya ECM..
Naik bas pukul 3petang & sampai Jengka pukul5petang...
Alhamdulillah...selamat sampai... =)

No comments:

Post a Comment