Wednesday, February 23, 2011

I'm trying...

masa itu emas...jadi, hargainya... (^____^)


Hari ke hari…minggu ke minggu…bulan ke bulan…masa berjalan tak pernah ikut kehendak manusia…masa berlalu terlalu pantas…siapa dapat kejar, keep your good work! Pada mereka yang dah ketinggalan seperti saya, I’m trying to catch it back! Setiap masa yang saya lalui, berlalu dengan pelbagai perkara…terutama this week…the worst week that I’ve never had!
“terlalu letih untuk menempuh minggu ke minggu…terlalu banyak dugaan dan halangan”
Itu yang tertulis di muka buku saya…dan itulah hakikat sebenar kehidupan saya sekarang...but think positive…only for this semester…hopefully, next semester tak macam ni…huhu…
This week, banyak sangat benda yang terjadi…my project for manufacturing class tak menjadi, my housemate masuk hospital kena serangan ?????...tak study untuk test, assignment not done! And end of this week, ada camping…dah rasa macam robot pulak…takde masa rehat langsung…terkejar-kejar…tidur pun jadi tak cukup!mana nak jaga my sister yang tengah pregnant tu, nak jaga housemate saya yang sakit lagi, nak kejar my class lagi, nak buat assignment lagi, nak tidur lagi…hehe (wajib tu sebelum saya pulak yang tumbang dan ke hospital…huhu)…So, I’ve decided that I don’t want to go to that camping…It wouldn’t affect my final examination result…It’s up to me…So, keep your mouth shut!
I’m trying do the best for all of you…tapi kalau nak ikut dan puaskan hati semua orang, minta maaf lah…memang saya tak dapat nak janji…I need to think myself first… (^       ^)

papan lapis or plywood yang nak dipotong


dah siap potong pun..hehe
 SHORTCOURSE PROGRAMMES
Yang tercatat seperti di atas telah menyesakkan nafas dan yang paling membimbangkan adalah telah menyemakkan otak saya…takut kena mendaftar dekat Hospital Tanjung Rambutan pulak nanti..huhu…shortcourse jalan terbaik untuk saya mengurangkan credit hour saya yang masih bertimbun-timbun…Ops!saya takde failed mana-mana subjek ye…Cuma ingin mengurangkan credit hours saya sahaja…takut-takut ada masalah untuk course registration process for next semester…maklumlah, UiTM kan dah guna system baru yang mana…
PERKARA …( tak ingat dah ler…hehe) : semua pelajar Diploma dan Ijazah pertama sepenuh masa hanya boleh mengambil 17 hingga 23 jam kredit bagi setiap semester…(lebih kurang ayat dia macam ni lah)
Jadi maksudnya di situ, 23 jam kredit is the maximum hours yang kami boleh ambil…kalau nak ambil lebih, Cuma untuk student last semester…sebelum saya kena extand pengajian saya, lebih baik saya keluarkan sedikit modal untuk menjimatkan masa…masa itu emas dan tidak boleh dikejar…duit juga material yang penting dalam kehidupan tapi masih boleh dicari kalau ianya habis…huhu
Jadi ini menunjukkan pendaftaran saya untuk shortcourse kali ini…



minitranskrip saya
kalau ianya di buka di Shah Alam, bermakna cuti 4 bulan saya sudah terisi 1 aktiviti..InsyaAllah...kalau Allah mengizinkan...

No comments:

Post a Comment